Darmowy gadżet czy opcja wyróżnienia – jak traktować odzież reklamową?

Koszulki reklamowe – dlaczego sprzedają się tak dobrze?
15 września 2017
Czapki reklamowe – duży wybór i kolorowa opcja na promocję firmy
15 września 2017

Koszulka reklamowa to nie to samo co długopis promocyjny – truizm ten może i brzmi zabawnie i lekko ironicznie, ale od tego należało by zacząć przystępując do tychże rozważań. Dla firmy, która działa różnica pomiędzy 1 zł za każdy długopis, a kilkunastoma złotymi za jedną koszulkę nie powinny robić większej różnicy, dlatego oba te elementy należało by traktować jako dobre alternatywy darmowych gadżetów w ramach zaplanowanej kampanii promocyjnej. Jak jednak sprawa wygląda z innymi elementami odzieży reklamowej? Czy alternatywa związana z tym, aby uczynić z niej opcję wyróżnienia niektórych zamiast inwestować w ilość (niekoniecznie jakość), ma szansę dać lepsze efekty?

Pierwszą opcją wyróżnienia, jaką można zaplanować z udziałem odzieży reklamowej, dotyczy pracowników firmy. Elementy ubioru z nadrukiem firmy uczynią z takich osób zespół, w którym każdy jest równy i reprezentuje interesy swojego miejsca pracy. Drugim wariantem jest przeznaczenie funduszy na odzież reklamową w celu stworzenia nagród dla osób, które w jakiś sposób zasłużą na ich otrzymanie w ramach konkretnego zadania-konkursu. Może to być zarówno program lojalnościowy, jak i jednorazowa akcja (a nawet tzw. nagroda pocieszenia) w zawodach.